19 Eylül 2007 Çarşamba

Shi Gan- (komplekslerimizin bir aynası)

foto: www.imdb.com

İki senelik bir aşk ilişkisi.Birbirini seven iki insan.Yalnız..
Kızın ezik duyguları bu mutluluğu tatmasını engelliyor.Erkek arkadaşını çılgınca kıskanıyor , onun artık yüzünde bıktığını düşünmektedir.Amansız bir şekilde sevgilisinin dikattini çekmek için , estetik bir operasyoa girmeye kara veriyor.Size filmin devamını anlatmak niyetinde değilim (zaten haftaya çarşamba cnbc-e'de var saat 22.00'de)..
Bu filmi seyrederken bir kitapta okuduğum bir deyim geldi aklıma.Orda asıl kız sevgilisine böyle yazardı bir mektupta: Seni sevebilmek için biliyormusun kaç kimlik değiştirdim?
Bu gerçekten de acı bir şeydir.Kendimizi olduğumuz gibi kabul edememek , gereksiz oluşturduğumuz komplekslerimiz hayatımızı olduğundan daha da zor kılıyordur.
Sonsuz paranoya: Halen onun gözlerinde çekici miyim?Halen onun için yeterince komik/çarpıcı/eğlencelimiyim?Ve bütün bu özellikler her zaman en yüksek dozda mıdır?
Kendimiziden böyle korkunç bir kaçış ne için?Karakterimizi süslemek için bu can atmalar neye?Nerden gelir bu eksiklik duygusu?
Keşke bütün bunların , başımıza gelen felaketlerinin nedeni olduğunu bir anlayabilsek!

Size Kim Ki Duk'un bu filmini şiddetle tavsiye ediyorum!

5 yorum:

Deniz dedi ki...

Ben de bu filmi izlemiştim ve etkilenmiştim ki zaten Uzakdoğu filmleri beni hep etkiler.. Çok küçük , her zaman karşılaştığımız bir konuyu ele alıp o kadar farklı açıdan değerlendiriyorlar ki hiç düşümediği şeyleri düşündürüyor insana. İzninle bir film önericem size , "Hayalet Dünya", bu da bir Uzakdoğu filmi..

eni dedi ki...

çok teşekkür ederim yorum için ve tavsiye için , söylediğiniz filmi de bulmaya çalışacağım.

Adsız dedi ki...

cnbce de az önce tekrarını izleyip nasıl yani diyerek suratıma tokat gibi çarpan filmdir. Gözler nemli, bünyem depresif bir halde bu yorumu yapıyorum. Herkesin izlemesi gereken bir film olduğunu da iddia ediyorum naçisane

eni dedi ki...

evet harika bir film!

eni dedi ki...

aynen:)